I Juletid

Idag har jag tillsammans med min kör Occapella medverkat i en underbart mysig julkonsert som heter I Juletid. Det är en kringresande julkonsert som spelar 43 konserter från slutet av november till i början av januari!
Och i vissa städer så medverkar en lokal kör, vilket i Ulricehamns fall innebär Occapella! Från början var det meningen att det skulle göras två konsert (vilka var idag), men eftersom de sålde slut på väldigt kort tid så lades det till en extraföreställningen imorgon kväll!
Så, var ni inte där idag och såg, men har möjlighet att komma imorgon så finns det fortfarande biljetter kvar! VÄLKOMMEN! (mer information om biljettköp finns på I Juletids hemsida.)

Det är 9e gången de gör detta och i år är det större än någonsin tidigare!



Medverkande är:
* Marcos Ubeda med sina magiska fingrar som flyger fram över pianot och får fram melodier man inte trodde kunde komma från ett piano! I loooooooooove it!
* Kevin Borg (vinnaren från Idol 2008) som sjunger helt magiskt och har en tonsäkerhet som är utan dess like, amazing! (Hade han inte redan varit gift hade jag friat till honom imorgon..) När han sjunger "Nu tändas tusen juleljus", då får jag tårar i ögonen. Så vackert!
* Magnus Johansson, mannen med trumpeten. Och humorn, som vi har skrattat idag. Och hans version av Have yourself a merry little Christmas, så vacker!!

Dessutom medverkar Marie Arturén, Josefine Fasth och Charlotte Sylwander!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0